Hej, här kommer lite information inför tävlingen 6-7 juni. Tack ni som kom på kvällens möte, det är väldigt värdefullt att få er hjälp och era synpunkter för att vi tillsammans ska kunna arrangera en så bra tävling som bara möjligt. Till vår tävling 6-7 juni kommer det behövas många funktionärer, drygt 20 stycken arbetande samtidigt hela tiden för att hålla två planer och kök igång samtidigt. Därtill behövs det fixas saker längre i förväg, kvällen innan, samt på tävlingsdagen innan och efter tävlingsstart. Självklart ska alla Umeå BHK/Umeå hundungdom-ekipage som vill tävla också vara funktionärer. Vårt huvudmål med den egna tävlingen är att det ska bli ett så bra evenemang som möjligt för alla tävlande, för att vi resten av sommaren ska kunna åka runt på lika välarrangerade tävlingar som ordnas av andra klubbar. Givetvis ska våra egna ekipage kunna tävla i den utsträckning som det finns utrymme för. Vi kommer dock som sagt att behöva många funktionärer, allra helst de som kan tänka sig att stå över en dag av eget tävlande för att hjälpa till hela den dagen. Om du väljer att tävla båda dagarna så får du vara beredd på att vara funktionär all övrig tid utom klassen du tävlar i. Har du flera hundar i olika klasser så vore vi också tacksamma om du väljer en hund att tävla så att du hinner hjälpa till som funktionär. Vi behöver all hjälp vi kan få, alla kan göra något. Så locka vänner, kollegor, familjemedlemmar eller andra ni känner som kan tänka sig att ställa upp. Många uppgifter kräver inte att man kan agilityregler eller är speciellt insatt, det kommer finnas folk runt en som visar vad som ska göras och vi går igenom detsamma på funktionärsmötet innan tävlingen så ingen ska behöva känna sig osäker. ALLA som har tänkt vara med på vår tävling 6-7 Juni, som tävlande eller heldagsfunktionär, meddela Maria det på m.burman84@gmail.com. Skriv i mailet hur du tänkt göra med ditt tävlande under helgen samt om det är något annat vi bör ta hänsyn till när vi planerar ihop funktionärsschemat. Senast 15 april vill vi veta för att kunna få en överblick över om vi får ihop det. Anmäl er inte på sbk tävling förrän vi sett till att vi får ihop schemat. Vi kommer ut med information om det i god tid innan sista anmälningsdag. Vi hoppas du kan vara med, det brukar vara en riktigt kul helg om än den kräver en del arbete. Tack på förhand! /Tävlingsarrangörsgruppen agility |